Volvo calcă pe urmele Stellantis: de ce se retrage din principalul grup auto din Europa
Producătorul auto spune că strategia sa de sustenabilitate nu se aliniază cu poziția grupului de lobby.
Volvo Cars a anunțat că va părăsi principalul grup de lobby auto din Europa, ACEA, până la sfârșitul acestui an.
Producătorul auto, care își propune să fie exclusiv electric până în 2030, a declarat că strategia sa de sustenabilitate „nu este pe deplin aliniată cu poziționarea și modul de lucru ACEA în această etapă. Prin urmare, credem că este mai bine să luăm o cale diferită pentru moment”.
Stellantis a declarat luna trecută că va părăsi ACEA până la sfârșitul acestui an, ca parte a unei noi abordări a problemelor viitoare de mobilitate, care include o renunțare la activitatea tradițională de lobby.
Producătorul auto, care are 14 mărci, a declarat că va organiza propriul eveniment anual pentru a aborda problemele de mobilitate. Împreună, Volvo și Stellantis au reprezentat 21,5% din vânzările din regiune pe parcursul a cinci luni, conform cifrelor ACEA.
Volvo și ACEA au avut reacții foarte diferite la eforturile Europei de a elimina treptat motoarele cu ardere până în 2035.
Viziuni diferite
ACEA a declarat luna trecută că este „îngrijorată” că Parlamentul European a respins eforturile de a slăbi o reducere de 100% a emisiilor de CO2 de la mașinile noi începând cu 2035, în esență interzicând vânzările de motoare cu combustie internă în bloc după acea dată.
Volvo, împreună cu Ford Motor, au susținut public planul.
„Este posibil să apară și alte organizații care încearcă și Conducerea a gândit industriei corral pentru a reuni cele mai bune minți din punct de vedere al industriei”, a declarat CEO-ul Volvo, Jim Rowan, pentru Automotive News Europe
În anunțul său, Volvo a precizat că este deschis să se alăture unei astfel de organizații și a cerut altor producători de automobile să facă parte din acest grup.
„Credem că este de datoria noastră tuturor să facem față provocării. Avem unul dintre cele mai ambițioase planuri din industrie, dar nu putem realiza singuri transportul cu zero emisii”, a spus Volvo. „Îndemnăm colegii noștri să își pună amprenta. Oricine va face acest lucru își va găsi un aliat puternic în Volvo Cars. Așteptăm cu nerăbdare să colaborăm cu partenerii pentru a aborda schimbările climatice pentru un mâine mai sigur.”
CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a fost printre cei mai vocali care au cerut o tranziție mai graduală la automobile. El a criticat viteza schimbării impuse de legislatori, spunând că vehiculele electrice nu sunt accesibile pentru mulți consumatori, există prea puține stații de încărcare și sectorul este supus unei presiuni uriașe pentru a deveni mai productiv.
„Nu trebuie să uităm niciodată că alegerea electrificării este o alegere politică, nu una industrială”, a spus Tavares săptămâna trecută. „Le respect conducerea. Ei decid, eu mă conformez.”